Welke binding heb jij met Delft?
Ik kom uit Dordrecht en 16 jaar geleden ben in De Bras komen wonen. Dat is officieel Den Haag, maar zo dicht bij Delft, ik fiets in 10 minuten naar Markt. Ik ging in het onderwijs werken in Delft, ik ontdekte de stad en ik werd er verliefd op. Zo erg, dat ik toen een blog begonnen ben, “exploring Delft”. Ik schreef over de leukste kanten van Delft, de bijzondere zaakjes, de dingen waar ik zelf blij van werd. Mijn liefde voor de stad is alleen maar gegroeid sinds ik een eigen gezellig huisje heb aan de Burgwal, om nog meer binding met de stad te hebben.

Jij hebt het logo voor de Keramieken Kaart gemaakt. Wat is je achtergrond?
Ik heb een tijdje fotografie gestudeerd maar niet afgemaakt. Nadat ik afgestudeerd was als kunstwetenschapper ben ik het onderwijs in gegaan. Na een aantal jaar ben ik grafische vormgeving gaan studeren in de avonduren en de combinatie van beeld, vorm en kleur past zo goed bij mij dat ik als vormgever voor mezelf begonnen ben. Ik heb onder anderen voor Blauw magazine gewerkt, echt voor en met Delft bezig te zijn.

Wie is Alice als ze niet aan het werken is?
Ik ben iemand die altijd ideeën heeft, van aanpakken houdt en altijd bezig om mogelijkheden te creëren. Ik ben moeder van twee kinderen van 9 en 11 en ik hou van actief zijn, reizen en mensen. Ik hou van planten en groen, het staat symbool voor echt leven voor mij. Een huiselijke sfeer en esthetiek is voor mij ook belangrijk.

Je was al vroeg bij de Keramieken Kaart betrokken. Waarom ging je het project steunen?
Oriana, jij vroeg het! Maar zonder grapje, toen ik het concept zag, zag ik meteen dat dit project daadwerkelijk iets aan de stad toevoegt. De combinatie van mozaïek en keramiek, van geschiedenis met kunst, gewoonweg een unieke uitstraling! Ik kreeg meteen het gevoel van ambacht, het nemen van tijd om iets moois te creëren, ik begreep meteen het verhaal erachter. Ik wilde graag meedenken over hoe een brug te slaan van verleden naar heden. Ik koos in het logo voor een diepe kleur rood en twee soorten lettertype. Een wat klassieker lettertype en een moderne. Die twee lettertypes aan elkaar verbinden in het logo, dat maakt het een geheel. Delft van toen en Delft van nu. Precies wat de kaart ook symboliseert, de verbinding en continuïteit.

Waarom zou iedereen moeten bijdragen aan de crowdfunding?
Als straks de Keramieken Kaart aan de muur hangt, weet ik zeker dat heel Delft trots zal zijn. Het is een bijzonder en goed doordacht project! Zoveel mensen hebben eraan meegedaan
en de kwaliteit van dit project is gewaarborgd door de professionele begeleiding. Je kan de kans niet laten schieten om bij te dragen aan de realisatie van zo’n bijzonder kunstwerk en
“selfiespot”.

Zie voor de crowdfunding https://voorjebuurt.nl/nl/projects/keramiekenkaart